Karadeniz Teknik Üniversitesi Forumu - Forum KTÜ Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Toplam 22 adet sonuctan sayfa basi 11 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #11
    naget_naget
    Misafir

    Standart

    fatih eğitimdesin onun hakkında gerekli bilgiyi forumda bulabilirsin.bölümünde f blokta 2.katta.ne öğrenmek istiyosun??

  2. #12
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    27.Ağustos.2011
    Mesajlar
    4
    Üye No
    3332
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    dersleri ağır mı
    bide ortamı lise havası diyolar
    bunları merak ettim

  3. #13
    Site Sahibi - Genel Yönetici
    Üyelik tarihi
    13.Kasım.2008
    Mesajlar
    1,285
    Üye No
    1
    Ettiği Teşekkür
    1
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    Bölümün Kuruluşu ve Amacı
    Günümüzde teknoloji büyük bir hızla gelişirken eğitim alanını da ciddi şekilde etkilemektedir. Bu doğrultuda öğretim materyallerinin hazırlanmasından sunuş ve değerlendirme sürecine kadar teknolojinin, özellikle bilgisayara dayalı teknolojilerinin vazgeçilmezliği eğitimcileri yeni kuramlar ve uygulama yollarının arayışına itmiştir. Böylelikle Öğretim-Öğrenme Teknolojileri bir bilim dalı olarak, teknolojinin gelişmesi ile birlikte varlığını oluşturmaya başlamış, son yıllarda çoklu-ortam teknolojileri ve web teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte daha da önem kazanmıştır.
    Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümleri, 1998 yılında Dünya Bankası ve YÖK’ün ortaklaşa çalışması ile eğitim fakülteleri bünyesinde hizmet vermeye başlamıştır. Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) BÖTE Bölümü 1998-1999 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümü’nün amacı; 2000'li yıllarda ilk ve orta öğretim öğrencilerine yol gösterecek bilgisayar öğretmeni adaylarına eğitim kurumlarının gereksinim duyduğu öğretim teknolojisi ürünlerinin işlevsel kullanımı için gerekli olan güncel yöntem ve teknikler hakkında bilgi vermek, meslekle ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak ve yeni teknolojilerin kullanıldığı öğretim ortamları ile tanıştırmaktır. BÖTE bölümünde; hızla gelişen bilgi teknolojilerinin okullarda kullanılması ve öğretimin en etkili biçimde yapılması için gerekli olan materyallerin geliştirilmesini hedefleyen dersler aracılığıyla öğrencilerin bilgisayar, internet, çoklu ortam, televizyon, video, projektör makineleri gibi çeşitli teknolojileri tanımaları ve öğretimde kullanmaları amaçlanmaktadır. Böylelikle 2000’li yılların bilgisayar öğretmenlerinin, teknolojiyi tanımaları ve öğretimde en etkili şekilde kullanabilecek nitelikte yetiştirilmeleri sağlanmış olacaktır. Bölümün bir diğer amacı ise kurumlarda kullanılacak eğitim teknolojisi ürünlerinin etkili ve verimli kullanımı için metot geliştirmek, öğretim yazılımı hazırlamak ve bu yazılımlarının eğitimsel niteliğini geliştirici eleman yetiştirmektir.
    Belirlenen amaçlar dikkate alındığında ve lisans programında okutulan dersler incelendiğinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünün; “Bilgisayar” bilimiyle ve ayrıca, “Eğitim Bilimleri” alanının “Eğitim Programları ve Öğretim”, “Program Geliştirme”, “Eğitim Teknolojisi” bilim dallarıyla yakından ilgili olduğu görülmektedir.


    Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hasan KARAL
    Tel: +90 462 2482653-7187
    Fax: +90 462 2487344
    e-mail: hasankaral@ktu.edu.tr
    Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Esra KELEŞ
    Tel: +90 462 3777113
    Fax: +90 462 2487344
    e-mail: cakiroglu@ktu.edu.tr
    Tel: +90 462 3777107
    Fax: +90 462 2487344

    e-mail: esrakeles1461@hotmail.com
    karşılık vermek değil onların işi,
    ya da sorgulamak herhangi bir şeyi...
    savaşıp ölmek hepsinin kaderi.
    hepsi ölümün vadisine,
    sürdü atlarını altıyüzü de.
    __________________________________________________ ______________
    www.cemertem.com

  4. #14
    Site Sahibi - Genel Yönetici
    Üyelik tarihi
    13.Kasım.2008
    Mesajlar
    1,285
    Üye No
    1
    Ettiği Teşekkür
    1
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI
    I. YARIYIL II. YARIYIL
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 101 Eğitimde Bilisim Teknolojileri-I 3 2 4
    BOMT 103 Matematik I 2 2 3
    OMES 103 Eğitim Bilimine Giris 3 0 3
    TURO 109 Türkçe-I: Yazılı Anlatım 2 0 2
    YDB 117 Yabancı Dil I 3 0 3
    AiTB 191 Atatürk ilkeleri ve inkılâp Tarihi-I 2 0 2
    TOPLAM 15 4 17
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 102 Eğitimde Bilisim Teknolojileri-II 3 2 4
    BOMT 104 Matematik II 2 2 3
    OMES 104 Eğitim Psikolojisi 3 0 3
    YDB 118 Yabancı Dil II 3 0 3
    TURO 110 Türkçe-II: Sözlü Anlatım 2 0 2
    AiTB 192 Atatürk ilkeleri ve inkılâp Tarihi-II 2 0 2
    TOPLAM 15 4 17
    III. YARIYIL IV. YARIYIL.
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 203 Programlama Dilleri-I 3 2 4
    OMES 203 Öğretim Dlke ve Yöntemleri 3 0 3
    BOBT 205 Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kul. 2 2 3
    BOBT 207 Bilgisayar Donanımı 2 2 3
    BOFZ 209 Fizik-I 3 0 3
    SECM 211 Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi 3 0 3
    TOPLAM 16 6 19
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    SECA 202 Algoritma Tasarımı2 3 0 3
    BOBT 204 Programlama Dilleri -II 3 2 4
    BOBT 206 Öğretim Tasarımı 2 2 3
    BOBT 208 Eğitimde Grafik ve Canlandırma 2 2 3
    BOFZ 210 Fizik-II 3 0 3
    OMES 212 Ölçme ve Değerlendirme 3 0 3
    TOPLAM
    V. YARIYIL VI. YARIYIL
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 301 İsletim Sistemleri ve Uygulamaları 2 2 3
    BOBT 303 İnternet Tabanlı Programlama 3 2 4
    BOBT 305 Uzaktan Eğitim 2 2 3
    OMES 305 Sınıf Yönetimi 2 0 2
    BOGK 307 Bilim Tarihi 2 0 2
    BOBT 309 Özel Öğretim Yöntemleri I 2 2 3
    BOBT 311 Özel Eğitim 2 0 2
    TOPLAM 13 12 19
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 302 Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi 2 2 3
    BOBT 304 Bilgisayar Ağları ve Dletisim 2 2 3
    BOGK 306 Topluma Hizmet Uygulamaları 1 2 2
    BOBT 308 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri 2 2 3
    BOBT 312 Özel Öğretim Yöntemleri II 2 2 3
    OMES 314 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönet 2 0 2
    SECA 310 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uyg.3 2 2 3
    SECA 316 Bilgisayar Dest. Eğitsel Oyunlar3 2 2 3
    TOPLAM
    VII. YARIYIL VIII. YARIYIL
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 401 Proje Gelistirme ve Yönetimi – I 2 2 3
    BOBT 403 Web Tasarımı 2 2 3
    OMES 405 Okul Deneyimi 1 4 3
    BOGK 407 Bilimsel Arastırma Yöntemleri 2 0 2
    SECG 409 Fen Teknoloji ve Toplum4 2 0 2
    SECG 411 Çevre Eğitimi4 2 0 2
    SEÇA 417 Alan çalısması5 3 0 3
    TOPLAM
    DERSİN KODU DERSİN ADI T U K
    BOBT 400 Proje Gelistirme ve Yönetimi –II 2 2 3
    SECA 402 Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değer.6 2 2 3
    OMES 404 Öğretmenlik Uygulaması 2 6 5
    OMES 406 Rehberlik 3 0 3
    SECG 424 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları7 2 0 2
    SECG 426 Eğitimde Benzetim Yöntem ve Uyg.7 2 0 2
    TOPLAM 11 10 16
    BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİ
    I. YARIYIL
    BOBT 101 Eğitimde Bilisim Teknolojileri I (3-2-4)
    Bilgisayar sistemini olusturan temel bilesenler: İslemci, giris-çıkıs birimleri, depolama ve diğer çevre birimleri; isletim sistemleri: isletim sisteminde etkili biçimde çalısabilme, sistemi kisisellestirme ve yönetme, Yardımcı yazılımların tanıtımı: Arsivleme programları,ses/görüntü oynatıcı programlar, ekran kayıt programları vb. Kelime islemci programlar: Metin ve sayfa düzenleme, Tablo, resim ve grafiklerle çalısma, form, mektup ve etiket olusturma. Menü ve araç çubuklarının özellestirilmesi. Makrolar ve ileri düzey uygulamalar. Elektronik tablolama programları: Elektronik tablolar, rakamlar, sözcükler ve tarih gibi verilerle sablon olusturma, grafik çizme, matematiksel, mantıksal ve metinsel islemler yapma, makrolar, standart ve kullanıcı tanımlı fonksiyonlar. Veri sunum programları: Sunu olusturma ve düzenleme. Ses, resim, müzik, film v.b nesneler ekleme. Animasyon ve özel efektler. Yayın tasarım programları: Bülten, brosür, kartpostal gibi tasarımlar; teknik diyagram ve çizim programları. Bilgisayar ve internette güvenlik; Bilgisayar ve Etik.
    BOMT 103 Matematik I (2-2-3)
    Önermeler mantığı, kümeler, sayılar, fonksiyon kavramı, fonksiyon türleri, artan ve azalan fonksiyonlar, kapalı tanımlı fonksiyonlar, bire-bir fonksiyon ve bir fonksiyonun tersi, limit kavramı, türev kavramı, teğet ve normal denklemleri, L’Hospital kuralı, ortalama değer ve Rolle teoremleri, fonksiyonların yerel ve mutlak ekstremum noktaları, eğri çizimleri.
    OMES 103 Eğitim Bilimine Giris (3-0-3)
    Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle iliskisi ve islevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelisimi,
    21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde arastırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetistirme alanındaki uygulamalar ve gelismeler.
    TURO 109 Türkçe I: Yazılı Anlatım (2-0-2)
    Yazı dilinin ve yazılı iletisimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giris-gelisme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma kosulları (bağlasıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası iliskiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma asamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakıs açısı, ana ve yan düsüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalısmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlıslarını düzeltme.

    YDB 117 Yabancı Dil I (3-0-3)
    Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konusma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıstır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin islekliğini artırıcı alıstırmalar verilerek, dilin gerçek iletisim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletisimsel yetileri gelistirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.

    AİTB 191 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0-2)
    Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılısı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Mesrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savasları, I. Dünya Savası, Mondros Ateskes Antlasması, Wilson Dlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkısı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılısı, TBMM’nin Kurulusu ve Dç Dsyanlar, Teskilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kurulusu, I. Dnönü, II. Dnönü, Kütahya- Eskisehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtulus Savası sırasındaki antlasmalar, Lozan Antlasması, Saltanatın Kaldırılması.

    II. YARIYIL
    BOBT 102 Eğitimde Bilisim Teknolojileri II (3-2-4)

    Veritabanı programları: Bir veritabanının yaratılması. Tablolar, Sorgular, Formlar ve Raporlar. Makrolar ve SQL sorgu dili. HTML dili ve temel etiketler. HTML editörleri ile web tasarımı. Web tasarım ve yönetim programları: dosya islemleri, menüler, menü seçeneklerinin özellikleri ve kullanımı, sayfalarda hazır tema kullanımı, font özelliklerinin kullanımı, özel stil tanımlama ve stillerin kullanımı, sayfalara sembol, animasyon, resim ve clipart ilave etme, frame yapısının kullanılması. Hazır Javascript kodlarının (buton, menü scriptleri, yazı ve resim efektleri, vb.) web sayfalarına eklenmesi. Web sitelerinin ftp yapılarak yayınlanması. E-posta programları: E-posta kullanma, adres defteri düzenleme, e-posta iletilerini yönetme, özellestirme ve düzenleme, takvim klasörünü yönetme, toplantıları zamanlama ve yönetme Bilgisayar kullanımında sağlık ve ergonomi.

    BOMT 104 Matematik II (2-2-3)
    Riemann toplamları ve belirli integralin tanımı, antitürev ve genel antitürev, integral hesabın temel teoremi, belirsiz integralin tanımı, integral alma teknikleri (değisken değistirme, kısmi integrasyon, trigonometrik esitliklerden yararlanma, trigonometrik ve hiperbolik değisken değistirme, basit kesirlere ayırma) sayısal integrasyon (orta nokta yöntemi, yamuklar yöntemi ve Simpson yöntemi), genellestirilmis integraller, integralin bazı uygulamaları (eğriler arasında kalan alan, dönel yüzeylerin hacimleri ve yüzey alanları, eğri uzunlukları).Lineer cebir, matris ve uygulamaları.

    OMES 104 Eğitim Psikolojisi (3-0-3)

    Eğitim-Psikoloji iliskisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve islevleri, öğrenme ve gelisim ile ilgili temel kavramlar, gelisim özellikleri (bedensel, bilissel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelisim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).

    YDB 118 Yabancı Dil II (3-0-3)
    Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konusma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıstır. Bu derste öğrencilerin “Yabancı Dil I” dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin islekliğini artırıcı alıstırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletisim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletisimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.

    TURO 110 Türkçe II: Sözlü Anlatım (2-0-2)
    Sözlü dilin ve sözlü iletisimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konusma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konusmanın temel ilkeleri; iyi bir konusmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konusma; hazırlıklı konusmanın asamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakıs açısı, ana ve yan düsüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konusmanın sunulusu). Konusma türlerikarsılıklı konusmalar, söylesi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbası, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konusma, is isteme, biriyle görüsme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konusmaları, değisik kültür, sanat programlarına konusmacı olarak katılma v.b.). Değisik konularda hazırlıksız konusma yapma, konusma örnekleri üzerinde çalısmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konusmalardaki dil ve anlatım yanlıslarını düzeltme.

    AİTB 192 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2-0-2)
    Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçis denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yasayısın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dıs politikası, Atatürk sonrası Türk dıs politikası, Türk Devriminin Dlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.

    III. YARIYIL
    BOBT 203 Programlama Dilleri I (3-2-4)
    Algoritmaya giris, akıs semaları ile problem çözme, çalısma zamanı ve kompleksite kavramları, sıralama algoritmaları, özyineleme ve ikili ağaç gösterimleri, indirgeme bağlantıları, veri yapılarında ikili arama teknikleri, matrisler ve matrisler üzerine islemler. Programlama dillerinde temel kavramlar: Atom, nesne, ifade, deyim, bildirim, tanımlama, sabit kavramları ve uygulamaları. Sayı sistemleri, fonksiyonlar, baslık dosyalarının kullanımı. Faaliyet alanı ve ömür. Global ve local (yerel) değiskenler. Operatörler: Aritmetik, mantıksal, karsılastırma, gösterici (Pointer), bitsel ve diğer operatörler. Kontrol deyimleri (if, if/else) ve iç içe kullanımları. Döngü deyimleri (while, do/while, for); Sonsuz döngü kavramı ve kullanım alanları; Dç içe döngüler. Programlama dilinde verimlilik ve okunabilirlik. Programlama dilinin standart fonksiyonları ve bu fonksiyonların olusturulması. Tür dönüsümleri. Rasgele sayı üretimi ve kullanım alanları. Diziler ve dizilerle ilgili algoritmalar. Dosya islemleri.

    OMES 203 Öğretim Dlke ve Yöntemleri (3-0-3)
    Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalısmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmis yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile iliskisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

    BOBT 205 Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı (2-2-3)

    Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıstırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel
    öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve gelistirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali gelistirme yönetimleri, alanla ilgili gelistirilen materyaller, görsel, isitsel ve görselisitsel materyallerin gelistirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.

    BOBT 207 Bilgisayar Donanımı (2-2-3)
    PC; tarihsel gelisim ve mantık; Anakarta giris; CPU'ya giris; CPU ve anakart. Köprüler; CPU'nun detayları; Moores kanunu, Cache; veri ve talimatlar; CPU örnekleri; RAM; RAM teknolojileri; detaylar, Chipsetler; Giris/Çıkıs (G/Ç) sistemi; ISA, PCI gibi slotlar; Buslar; adaptörler, Harddiskler; floppy, CDROM, vb; ATA, SATA, Bir bilgisayar kasası toplama stratejileri ve donanım sorunlarının çözüm yolları. Overclock ve benchmark kavramları. Multimedya sistemi, sistem yazılımı ve terminoloji, yeni teknolojiler.

    BOFZ 209 Fizik I (3-0-3)

    Vektörler. Hareket ve hareket kanunları. Dinamik ve Newton kanunları. Ds ve enerji. Dtme ve momentum. Dönme ve açısal momentum. Çarpısmalar. Gezegenlerin hareketi ve kütle çekim. Ses ve yayılması. Isı ve sıcaklık.

    SECM 211 Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi (3-0-3)
    Matematik Konularının Bilgisayar Dle Öğretimi, Bilgisayar Vasıtasıyla Matematik Öğrenme Özel Tasarlanmıs Yazılım Paketleri Vasıtasıyla Matematiği Arastırma, Excel, Logo, Cabri ve Deri ve Gibi Yazılımları Kullanarak Bilgisayar Destekli Aktiviteler Tasarlama ve Gelistirme.

    IV. YARIYIL

    SECA 202 Algoritma Tasarımı (3-0- 3)
    Sıralama ve Seçme Algoritmaları, 2-3 Boyutlu Nesnelere Ait Grafik Algoritmalar, Fonksiyonlar, Akıs Semaları, Nesne Temelli Programlama Mantığı.

    BOBT 204 Programlama Dilleri II (3-2-4)
    Görsel ortam ve net ortamında programlamanın kuralları, C# gibi bir görsel yazılımın tasarım ve uygulaması, C# programının genel yapısı, veri türleri, değiskenler, standart islemler, alt programlar, seçim komutları, döngüler, veri tabanı, kullanıcı tanımlı veri türleri.

    BOBT 206 Öğretim Tasarımı (2-2-3)

    Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayısı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt - organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve kosulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve gelistirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, gelistirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.

    BOBT 208 Eğitimde Grafik ve Canlandırma (2-2-3)
    Grafik iletisimi nedir? Grafik tasarım nedir? Tasarım süreci ve ilkeleri; Grafik tasarımının tarihçesi; Grafik tasarımında yaratıcılık; Grafikte temel tasarım elemanları; Grafik Tasarımın Uygulama Alanları (Tipografik Dletisim, Grafik Simgeler -Amblem, Simgesel Dsaret, Logo ve Ticari Markalar-, Görsel Kimlik Tasarımı, Afis Tasarımı); Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıstırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop, Fireworks, vb.) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program gelistirme; Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı gelistirme.

    BOFZ 210 Fizik II (3-0-3)

    Isık ve optik. Elektrik ve yasaları. Elektrik devreleri. Magnetik alan ve elektromagnetik dalgalar. Diyot, transistörler ve yükseltici devreler. Elektronik sayma sistemleri.

    OMES 212 Ölçme ve Değerlendirme (3-0-3)

    Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanıslılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklasımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlıs tipi testler, çoktan seçmeli testler, eslestirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüsme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, arastırma kağıtları, arastırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel islemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı gelistirme.

    V. YARIYIL
    BOBT 301 Dsletim Sistemlerı ve Uygulamaları (2-2-3)

    İsletim sistemi ile ilgili temel kavramlar ve tarihçe, isletim sistemlerinin temel görevleri ve sınıflandırılması, Von Neumann mimarisi ve isletim sisteminin yapısı, çekirdeği ve çalısma prensipleri, sanal bellek yönetim teknikleri, sistem hataları ve kilitlenmelerin sebepleri ve çözüm yolları. Dsletim sistemleri arası farklılıklar (Windows, Linux, Unix, MAC OS), Disk yönetimi ve hata tolerans sistemleri, isletim sisteminin kurulması ve yönetimsel komutlar isletim sisteminin genel isleyisi ve masa üstü kavramları, kontrol menüleri ve programlar, dosya ve klasör islemleri, kullanıcı ve grup islemleri ve yönetimi, dosya ve yazıcı paylastırılması, sistem performansının izlenmesi ve denetlenmesi, güvenlik, virüs, zararlı kod, vb. önlenmesi ve yedekleme islemleri. Windows ve Linux isletim sistemlerinin kurulumu, kullanımı ve sistem yönetimleri.

    BOBT 303 Dnternet Tabanlı Programlama (3-2-4)

    Internet üzerinde kullanılan programlama dilleri, Internet programlama istemci sunucu mimariye giris, Web sunucusu kurulumu, programlama diline (asp, php, .net, jsp, vb.)göre ayarları, Internet programlama için kullanılan editörler ve program gelistirme ortamları, Programlamaya giris, değiskenler, sabitler, diziler, programlamda kullanılan fonksiyonlar, (karakter, sayısal, mantıksal, tarih vb.), program akıs kontrol deyimleri (if, switch, case vb.) ve kullanımı, program döngü deyimleri ve kullanımı (do-while, for, loop vb.), sunucu ve ortam değiskenleri ve kullanımı, internet programlamada çerez kavramı ve kullanım alanları, internet üzerinden HTTP istek ve cevaplarının gönderilmesi, internet üzerinden veritabanına bağlanmak ve islemler gerçeklestirmek, veri tabanında bulunan bilgilerin listelenmesi, sıralanması, değistirilmesi, eğitim amaçlı dinamik bir internet uygulamasının gelistirilmesi.

    BOBT 305 Uzaktan Eğitim (2-2-3)

    Uzaktan eğitime giris, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve isleyisi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelisimi ve yapılmıs arastırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetiskin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletisim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüs açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri.

    OMES 305 Sınıf Yönetimi (2-0-2)
    Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletisim ve etkilesim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dısı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar gelistirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranısların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı olusturma (örnekler ve öneriler).

    BOGK 307 Bilim Tarihi (2-0-2)

    Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi. Dyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesans’tan bu yana “batıda” Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelismesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri.

    BOBT 309 Özel Öğretim Yöntemleri I (2-2-3)
    Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle iliskisi, alanının basta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. Dlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalısma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

    BOBT 311 Özel Eğitim (2-0-2)
    Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği olusturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakısla ilgili tarihsel yaklasım, zihinsel engelli, isitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletisim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelisen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmus kurum ve kuruluslar.

    VI. YARIYIL
    BOBT 302 Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi (2-2-3)

    PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama asamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bilesenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkilesimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolasımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.

    BOBT 304 Bilgisayar Ağları ve Dletisim (2-2-3)

    Bilgisayar ağlarının temelleri ve mimarisi, bilgisayar ağ topolojileri ve tipleri, OSI Modeli ve ağ protokolleri, ağ bağlantı cihazları aktif ve pasif cihazlar, LAN iletisim teknolojileri (802.X ailesi ve ethernet, token ring, FDDI), WAN iletisim teknolojileri (x25, DSL, ISDN, FR vb. ), Ağ isletim sistemleri, Ağ üzerinde iletisimin sağlanması, ağ kurulumu ve yönetimi, ağ üzerinde verilen servisler ve hizmetler , TCP/IP ve Internet yapısı subneting, ip yönlendirme, internet üzerinden haberlesme: E-posta, anında mesaj programları, internet üzerinden dosya almak ve göndermek, FTP programlarını kullanmak, ağ üzerindeki sistemlere uzaktan erismek ve kullanmak, ağ güvenliği saldırı tespit ve korunma yöntemleri, DHCP, DNS, Web sunucusu, uzaktan erisim sunucusu, kurulması, veritabanı sunucusu gibi ağ hizmet sunucularının kurulması ve isletilmesi.

    BOGK 306 Topluma Hizmet Uygulamaları (1-2-2)

    Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konusmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çesitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalısmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

    BOBT 308 Veritabanı Yönetim Sistemleri (2-2-3)

    Temel veri tabanı kavramları, veri ve veri modelleri, iliskisel veri tabanı tasarımı, SQL yapısal sorgulama dili, temel SQL konutları, SQL fonksiyonları, SQL ‘de gruplama yapmak, SQL ‘de birlestirme, SQL yönetimsel fonksiyonları, SQL ile çoklu tablo kullanımı, SQL programlama ve function, SQL programlamada transaction ve hata durumları, VTYS kurulumu ve yönetimsel islemler, VTYS üzerinde SQL sorguları yapılması.

    BOBT 312 Özel Öğretim Yöntemleri II (2-2-3)

    Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalısmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri.

    OMES 314 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (2-0-2)

    Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve isletmecilikle ilgili isler, okula toplumsal katılım. SECA 310 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar (2-2- 3)
    Eğitim Teknolojilerinin Okullarda Uygulanma Sekilleri Ve Uyguluma Alanları. Web Destekli Eğitim Tasarım Ve Uygulama Prensipleri, Akıllı Sınıf Uygulamaları, Güncel Teknolojik Gelismelerin Öğrenme Ortamlarına Adaptasyonu, Teknolojik Gelismelerin Okullardaki Uygulamalarında Öğretmen, Öğrenci, Ddareci Rolleri.

    SECA 316 Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyunlar (2-2-3)

    Bilgisayar Oyunları, Bilgisayar Oyunlarının Çesitleri, Bilgisayar Destekli Oyunların Yapısı, Eğitimde Oyunların Önemi, Oyunların Motivasyon ve Öğrenmeyi Etkileri, Bilgisayar
    Destekli Eğitsel Oyunların Özellikleri, Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyunların Tasarım Dlkeleri, Senaryo Olusturma, Bilgisayar Oyunu Gelistirme Ortamları.

    VII. YARIYIL
    BOBT 401 Proje Gelistirme ve Yönetimi I (2-2-3)

    Program proje iliskisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama asamaları (Baslangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanıs), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklasımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, örnek projelerin proje planlama yaklasımları dikkate alınarak MS-Project ile gelistirilmesi.

    BOBT 403 Web Tasarımı (2-2-3)

    Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML’e giris, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML sablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar olusturma, Web Tasarımında yenilikler XML, RSS, Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, Dnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; Dnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; Dnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti olusturma; Dnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; Dnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkilesimi uygun biçimde kullanma, Web temelli/destekli öğrenme ortamlarında karsılasılabilecek temel teknik problemler ve çözüm yolları.

    OMES 405 Okul Deneyimi (1-4-3)
    Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi islerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi asamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalısmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla iliskilerini inceleme, okul deneyimi çalısmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.

    BOGK407 Bilimsel Arastırma Yöntemleri (2-0-2)
    Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlıs, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine iliskin temel bilgiler, bilimsel arastırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere iliskin farklı görüsler, problem, arastırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlastırılması.

    SECG 409 Fen Teknoloji ve Toplum ( 2-0-2)
    Bilimsel Okur- Yazar Birey Özellikleri ve Bu Özelliklere Ulasmada Fen Bilgisi Öğretiminin Rolü; Bilim, Teknoloji, Toplum Arasındaki Dliski.

    SECG 411 Çevre Eğitimi (2–0-2)
    Çevre ve Ekoloji, Ekolojide Temel Kavramlar Ve Dlkeler Biyolojik Dliskiler, Ekosistemler, Besin Zinciri, Enerji Akısı, Madde Döngüsü, Dnsanlığın Ekolojik Sorunları, Çevre
    Korumacılığı, Çevre Bilinci ve Eğitimi.

    SECA 408 Alan Çalısması (3-0-3)
    Alanla Dlgili Herhangi Bir Probleme Yönelik Asağıdaki Seçeneklerden Birini Seçerek Bir Bitirme Çalısması Hazırlama: Teorik Bir Çalısma, Deneysel Bir Çalısma, Materyal Gelistirme
    ve Uygulama, Bir Web Sitesi Tasarlama ve Gelistirme.

    VIII. YARIYIL
    BOBT 400 Proje Gelistirme ve Yönetimi II (2-2-3)

    Arastırma önerisinin gözden geçirilmesi; konuyla ilgili alanyazının sistematik biçimde taranması; çalısmada kullanılacak örneklemin seçilmesi; veri toplama araçlarının gelistirilmesi; gerekli izin ve desteğin sağlanması; uygulama kosullarının düzenlenmesi; kapsamlı eylem planının hazırlanması; verilerin toplanması; uygun istatistiksel teknikleri kullanarak çözümlemelerin yapılması; elde edilen bulguların sunulması/yorumlanması; sonuçların özetlenmesi; yargılara ulasılması; alanyazın bağlamında tartısma yapılması; yeni arastırma ve uygulama önerilerinin gelistirilmesi.

    SECA 402 Eğitim Yazılımı Tasarım ve Gelistirme (2-2-3)

    Eğitim Ortamları Dçin Yazılımların Tasarlanması, Gelistirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesindeki Temel Kavram ve Dlkeler.

    OMES 404 Öğretmenlik Uygulaması (2-6-5)
    Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

    OMES 406 Rehberlik (3-0-3)

    Temel kavramlar, öğrenci kisilik hizmetleri, psikolojik danısma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelisimi, psikolojik danısma ve rehberliğin çesitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelismeler, öğrenciyi tanıma< teknikleri, rehber-öğretmen isbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

    SECG 424 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları (2-0-2)

    Bir Problemin Yapay Zeka, Yapay Sinir Ağı Öğrenme Problemi Olması Dçin Ölçütler ve Sınama Yöntemleri. Üretim Sistemleri, Yapay Sinir Ağı, Bulanık Mantık, Genetik Program Yaklasımları. Üretim Sistemlerinde Gösterimler/Seçimi, Arama Stratejileri ve Bulussal Dslevler, Geriye ve Dleriye Doğru Budama. Zeki Öğretim Sistemleri Tasarımı ve Eğitimde Uygulama Alanları. Uzman Sistemlere Genel Bakıs, Uzman Sistemlerin Kollektif Sınanması.

    SECG 426 Eğitimde Benzetim Yöntem Ve Uygulamaları (2-0-2)

    Eğitimde Benzetimin Önemi, Benzetim Yöntem ve Teknikleri, Benzetim Tekniklerinin Bilgisayar Ortamında Tasarlanması, Benzetiminin Özellikleri, Eğitimde Benzetim Kullanımı, Benzetimin Öğrenme ve Öğretmeye Etkileri, Benzetimin Hazırlama-Gelistirme ve Değerlendirme, Asamaları Benzetimin Eğitim Ortamlarında Uygulanması
    karşılık vermek değil onların işi,
    ya da sorgulamak herhangi bir şeyi...
    savaşıp ölmek hepsinin kaderi.
    hepsi ölümün vadisine,
    sürdü atlarını altıyüzü de.
    __________________________________________________ ______________
    www.cemertem.com

  5. #15
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    10.Eylül.2011
    Mesajlar
    7
    Üye No
    3396
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    bi böte ci daha geldi
    GeLiRKeN Ne GeTiRiLiR Ki GiDeRKeN Ne GöTüRüLüR...

  6. #16
    naget_naget
    Misafir

    Standart

    hoşgeldin fatih eğitime bi kurban daha

  7. #17
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    10.Eylül.2011
    Mesajlar
    7
    Üye No
    3396
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    hoşbulduk kurban diil fatih eğitimin fatihi geldi :P
    GeLiRKeN Ne GeTiRiLiR Ki GiDeRKeN Ne GöTüRüLüR...

  8. #18
    Site Sahibi - Genel Yönetici
    Üyelik tarihi
    13.Kasım.2008
    Mesajlar
    1,285
    Üye No
    1
    Ettiği Teşekkür
    1
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    hoş geldiniz
    karşılık vermek değil onların işi,
    ya da sorgulamak herhangi bir şeyi...
    savaşıp ölmek hepsinin kaderi.
    hepsi ölümün vadisine,
    sürdü atlarını altıyüzü de.
    __________________________________________________ ______________
    www.cemertem.com

  9. #19
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    10.Eylül.2011
    Mesajlar
    7
    Üye No
    3396
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    hoşbulduk cem bey
    GeLiRKeN Ne GeTiRiLiR Ki GiDeRKeN Ne GöTüRüLüR...

  10. #20
    Üye
    Üyelik tarihi
    03.Nisan.2012
    Yaş
    27
    Mesajlar
    39
    Üye No
    3861
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    Böte 2. sınıf


 

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

     

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
bu sitede yazılanların tümü, üyelerimizin kişisel bilgi, yorum ve düşüncelerinden oluşur. doğruluk garantisi yoktur. türkiye cumhuriyeti kanunlarında yazılı olan ne varsa ilgili tüm kanunlar burada da geçerli olup aksi davranışlar ilgili üyeyi bağlamaktadır. üyelerin kaydettiği yazıların tüm hakları ve aidiyetleri forum ktü'ye devredilmiş sayılır. sitede yayımlanan özgün içerikli yazıların kaynak gösterilmeksizin başka bir yerde yayınlanması doğru değildir. bunu yapan tosundur. bu şekilde yürütülmesi durumunda iş bu kişi karadeniz teknik üniversitesi fatih kampüsünde ikinci öğretimlerin ders çıkışı esnasında bir gece vakti kurtlara yem yapılacaktır. bundan doğacak herhangi bir sorunda yüce güçlere telgraf çekilecektir ve bütün sınavlarından ff alması gibi lanetlere maruz kalabilecektir. hukuki gereksinimler haricinde üyelerimizin her türlü bilgileri sevimli hayalet casper'ın korumakla yükümlü olduğu "forum ktü kozmik odası"nda saklı tutulur, gerçek bilgileri verilemez. sigara içmeyin ciğerlerinize yazıktır.
-copyright © 2008-2015 forum ktü-

Yukarı Git