Karadeniz Teknik Üniversitesi Forumu - Forum KTÜ Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    Bilgin Üye
    Üyelik tarihi
    24.Ağustos.2011
    Yaş
    26
    Mesajlar
    354
    Üye No
    3313
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart *trafiği rahatlatan teknoloji

    Trafik lambaları kavşakta sorun olmaycak

    ODTÜ Teknokent'te genç yazılım mühendisleri, kavşaklardaki dört yönden gelen araç sayısına göre, kavşaktaki hangi trafik lambasının yeşil, hangisinin kırmızı yanacağına en verimli çözümü sunan Akıllı Trafik Sistemi'ni geliştirdi.

    Ankara- Sistem, trafiğin yoğun saatlerinde sürücülerin sıklıkla şikayet ettiği kırmızı ışıkta bekleme süresini, en iyi senaryoları sunarak büyük oranda azaltıyor. Türkiye'de ilk olarak Antalya'da uygulamaya konulan sisteme eklenen yeni teknolojiler sayesinde trafik ışıkları ambulans ve itfaiye araçlarının siren sesine de duyarlı hale geldi; bu araçlar geçtiğinde ışıklar otomatik olarak yeşili gösteriyor.
    ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren ISSD'de sistem mühendisi Çağrı Yüzbaşıoğlu, yaptığı açıklamada, nüfus artışına paralel olarak trafikteki taşıt sayısının da her geçen gün arttığına dikkati çekti.
    Taşıt kullanımının artmasıyla birlikte, özellikle büyük şehirlerde, yoğun trafiğin ortaya çıkardığı birçok sorunun acilen önüne geçilmesi gereken bir hal aldığına işaret eden Yüzbaşıoğlu, trafik yoğunluğunun, ulaşım süresinin artmasına, fazla yakıt tüketilmesiyle yüksek enerji maliyetlerine ve egzoz gazı salınımıyla çevre kirliliğine sebep olduğunu anlattı.
    Türkiye'de trafik ışıklarının sadece zaman ayarlı olarak çalıştığını belirten Yüzbaşıoğlu, bu durumun araçların trafikte daha uzun kalmasına sebep olduğunu, zaman kaybına yol açtığını, yakıt tüketimini arttırdığını ve çevreyi olumsuz etkilediğini söyledi.

    Trafiği rahatlatan teknoloji

    Yüzbaşıoğlu, uzun süren ARGE çalışmaları sonucunda trafik ışıklarının bulunduğu ve kavşaklardaki trafik yükünü rahatlatma amacıyla ''Akıllı Trafik Sistemi''ni geliştirdiklerini bildirdi.
    Sistemin, kavşağa bağlı her yön için, bir veya birkaç kamera o kameraya ait bir görüntü işleme kartı ve verileri toplayan bir yazılımla çalıştığını anlatan Yüzbaşıoğlu, merkezi ünitede toplanan verilerin de işlenerek trafikte bekleme süresini en aza indirgeyen bir uygulamayı hayata geçirdiğini belirtti.
    Sistemdeki araç sayım modülünün, görüntü tabanlı olarak, herhangi bir yol kesitinden geçen araçların 7 gün 24 saat süreyle her türlü hava koşulunda sayılabilmesini ve elde edilen sayım sonuçlarının CENTRIS modülüne iletilmesini sağladığını bildiren Yüzbaşıoğlu, sistemin bir sayısal kamera, yüksek işlem gücüne sahip bir görüntü işleme kartı ve bir kablosuz iletişim modülünden oluştuğunu anlattı.
    Yüzbaşıoğlu, sisteme ilişkin şu bilgileri verdi:
    ''Görüntü tabanlı bir Akıllı Kavşak Yönetim Sistemi olan ATS, kavşaklardaki araç yoğunluğu ve ortalama araç hızı gibi verileri kullanarak trafik ışıklarının yönetilmesini sağlar. Sistemin merkezi olarak nitelenen CENTRIS modülü, kavşağa yerleştirilen tüm Araç Sayım Modülleri ile iletişim halindedir. Araç sayım modüllerinden elde edilen, araç yoğunluğu ve ortalama araç hızı gibi veriler, CENTRIS merkezi işlem birimine iletilir. CENTRIS, üzerinde çalışan ve kavşağa özel olarak geliştirilmiş olan optimizasyon algoritmaları sayesinde, kavşağa bağlı yönlerden hangisine yeşil ışık yakılacağını belirler. Bu bilgiyi Kavşak Kontrol Cihazına uygun bir komut ile göndererek, kavşağın dinamik olarak yönetilmesini sağlar. CENTRIS, basit anlamda, kavşaktaki, Kavşak Kontrol Cihazına arayüzü bulunan bir endüstriyel bilgisayar ve bu bilgisayara bağlı olarak çalışan GPRS ünitesinden oluşur.''

    Sistemin önemli bir özelliğinin de ''Akustik Tabanlı Siren Sesi Dedektörü'' sayesinde, kavşağa yaklaşmakta olan ambulans ve itfaiye araçlarına geçiş önceliği vermesi olduğunu dile getiren Yüzbaşıoğlu, ''Bu amaçla sisteme entegre edilen parçacık hızına duyarlı akustik sensörler, kavşağa yaklaşmakta olan ve siren sesi yayan taşıtların yönünü belirlemekte ve anlık olarak kavşaktaki sinyal düzenini değiştiriyor. Böylece, ambulans ve itfaiye araçlarının kavşaklardan geçişi esnasında yaşanan karmaşa en aza indiriliyor ve bir o kadar önemlisi bu kısa süreçte yaşanan kazalar önlenebiliyor'' diye konuştu.
    Bunlarla birlikte, sistemin sürekli olarak ürettiği trafik verilerinin, Ulaşım Ana Planı'nın oluşturulması için kullanılabileceğine dikkati çeken Yüzbaşıoğlu, ayrıca istendiğinde tüm bu verilerin Trafik Kontrol Merkezi gibi uzak bir noktaya aktarılabildiğini söyledi.
    Yüzbaşıoğlu, sistemin uzaktan erişime açık mimaride olması sayesinde de kavşakların acil durumlarda Trafik Kontrol Merkezleri tarafından uzaktan kumanda edilmesine de imkan sağladığını bildirdi.
    ●güzєℓ göяєη güzєℓ ∂üşüηüя , güzєℓ ∂üşüηєη ∂є нαуαтıη∂αη ℓєzzєт αℓıя●

  2. #2
    Site Sahibi - Genel Yönetici
    Üyelik tarihi
    13.Kasım.2008
    Mesajlar
    1,285
    Üye No
    1
    Ettiği Teşekkür
    1
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    ha evet okudum bu haberi. odtülü mühendisler çalışıyor. ktüdeki mühendisler arasındaysa 8. senesinde mezun olamayanlar var. fark bu işte. odtü zekası. ktüde de akademisyenlerimiz o kadar yayın araştırma vs yapıyorlar topluma bilgi veriyorlar ki yökün sıralamasında sondan birinci mi ne olmuştuk. şaka değil.
    karşılık vermek değil onların işi,
    ya da sorgulamak herhangi bir şeyi...
    savaşıp ölmek hepsinin kaderi.
    hepsi ölümün vadisine,
    sürdü atlarını altıyüzü de.
    __________________________________________________ ______________
    www.cemertem.com

  3. #3
    Azimli Üye
    Üyelik tarihi
    01.Temmuz.2009
    Mesajlar
    73
    Üye No
    482
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    bitirme projelerimize bekleriz,her sene bundan çok daha güzel projeler yapılıyor.son iki sene içinde bu trafik lambasının düzenlenmesi şeklinde çok projeler gerçekleştirildi,bizim eksiğimiz,maddi imkansızlıklar ve kötü reklam,kötü reklam olunca da bilmeyen arkadaşlar odtüyü,yıldızı mükemmel üniversiteler sanıyorlar,üniversite mükemmel olmaz,içindeki öğrenciler üretken olur,yada olmaz.
    ve cellat uyandı yatağında bir gece;tanrım dedi bu ne zor bilmece;öldükçe çoğalıyor adamlar,ben tükenmekteyim öldürdükçe.

  4. #4
    Bölüm Editörü
    Üyelik tarihi
    02.Ağustos.2011
    Yaş
    26
    Mesajlar
    1,640
    Üye No
    3129
    Ettiği Teşekkür
    0
    1 mesaja 1 teşekkür aldı

    Standart

    odtü yü iyi yapan öğrenciler,konumu ve geçmişe dayalı olan ünü burda halk arasında bile ço güzel tasarımlar yapılıyo bence odtü die düşünmeyelim imkan verilmemiş olması bile ilerlemeye engel yani :/

  5. #5
    Kategori Sorumlusu
    Üyelik tarihi
    04.Eylül.2009
    Mesajlar
    751
    Üye No
    974
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    odtü nün sonuçta dha köklü bi geçmişi olduğu için hem okuldan olsun hem dışardan çok maddi destek alıyorlar ktü nün bu skıntısı var tabi hiçbi şeklde destek yok örneğin hidrojenle çalışan araba grubu hidromobil bulundum yarışlar katılacaktık koskoca trabzonda sponsor bulamadık ne okuldan ne dışardan maddi imkansızlıklardan dolayı katılamadık
    Bir ülkenin geleceği, mühendislerin yeteneği ile sınırlıdır.



    ZERO or DİE





  6. #6
    naget_naget
    Misafir

    Standart

    wah wah wahhh yazık yazıkkk sonrada beyin göçü...şu gencecik mühendis adayını alamanyaya kaptırcazzz

  7. #7
    Kategori Sorumlusu
    Üyelik tarihi
    04.Eylül.2009
    Mesajlar
    751
    Üye No
    974
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    aynen bn giderim beni kimse tutamaz
    Bir ülkenin geleceği, mühendislerin yeteneği ile sınırlıdır.



    ZERO or DİE





  8. #8
    Bilgin Üye
    Üyelik tarihi
    24.Ağustos.2011
    Yaş
    26
    Mesajlar
    354
    Üye No
    3313
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    okul tabıkı çok onemli fakat daha daha önemli olan içindeki öğrenciler olur, onların başarısı. .
    ●güzєℓ göяєη güzєℓ ∂üşüηüя , güzєℓ ∂üşüηєη ∂є нαуαтıη∂αη ℓєzzєт αℓıя●

  9. #9
    Kategori Sorumlusu
    Üyelik tarihi
    04.Eylül.2009
    Mesajlar
    751
    Üye No
    974
    Ettiği Teşekkür
    0
    0 mesaja 0 teşekkür aldı

    Standart

    okul sana imkan sağlamadıktan sonra içindeki öğrencilerin şansı yoktur maalesef
    Bir ülkenin geleceği, mühendislerin yeteneği ile sınırlıdır.



    ZERO or DİE






 

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
bu sitede yazılanların tümü, üyelerimizin kişisel bilgi, yorum ve düşüncelerinden oluşur. doğruluk garantisi yoktur. türkiye cumhuriyeti kanunlarında yazılı olan ne varsa ilgili tüm kanunlar burada da geçerli olup aksi davranışlar ilgili üyeyi bağlamaktadır. üyelerin kaydettiği yazıların tüm hakları ve aidiyetleri forum ktü'ye devredilmiş sayılır. sitede yayımlanan özgün içerikli yazıların kaynak gösterilmeksizin başka bir yerde yayınlanması doğru değildir. bunu yapan tosundur. bu şekilde yürütülmesi durumunda iş bu kişi karadeniz teknik üniversitesi fatih kampüsünde ikinci öğretimlerin ders çıkışı esnasında bir gece vakti kurtlara yem yapılacaktır. bundan doğacak herhangi bir sorunda yüce güçlere telgraf çekilecektir ve bütün sınavlarından ff alması gibi lanetlere maruz kalabilecektir. hukuki gereksinimler haricinde üyelerimizin her türlü bilgileri sevimli hayalet casper'ın korumakla yükümlü olduğu "forum ktü kozmik odası"nda saklı tutulur, gerçek bilgileri verilemez. sigara içmeyin ciğerlerinize yazıktır.
-copyright © 2008-2015 forum ktü-

Yukarı Git